Förvirrad och vecka 33

Har pratat nu med Shorsh
Farfar mår bättre men är ännu dålig
Huu stackars farfar

Ja sen har jag konstaterat att jag är riktigt förvirrad haha
Jag har fått för mig att de är 2,5 månader kvar tills Lillan ska komma ut
Men hallå Alexandra de är ju bara 1,5 månader snacka om förvirrad haha
Shit jag kan inte fatta att de snart är dags att jag snart har haft Lillan i 9 månader i magen
Jäklar va tiden har gått fort faktiskt
Läskigt va fort de har gått
Men oj va vi längtar efter henne nu
Att få se henne och hålla henne
Åh va vi alla längtar efter henne

Tänk att jag redan snart har gått 33 fulla veckor

Lite info om vecka 33


Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång.
Nu bör bebisen (åtminstone för dig som är förstföderska) göra sig redo inför födelsen genom att vända sig upp-och-ner, så att huvudet pekar nedåt i bäckenet.

Under de kommande veckorna håller din barnmorska ett öga på bebisens postition –
vissa bebisar får för sig att de ska vända sig uppåt igen.

Din bebis kranium är fortfarande lite mjukt, eftersom benen inte riktigt sitter ihop ännu –
delvis för att förlossningen ska bli lättare.
Människor föder barn med ovanligt stort huvud i förhållande till mammans bäcken och
detta möjliggörs av att huvudet kan tryckas ihop lite under förlossningen.
Övriga delar av bebisens skelett hårdnar däremot nu och huden håller på att bli mindre röd och skrynklig.

Nej nu kommer min kära svåger så jag ska vara lite social med han
Ha de så bra kära läsare :)
Kram på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0