17+0

<3 17+0 idag <3
Nu är bebisen ungefär 13 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger cirka 140 gram.
Skelettet består mest att ännu mjukt och böjligt brosk, men det kommer att hårdna senare.
En skyddande substans som kallas myelin börjar nu omsluta ryggmärgen.
Med hjälp av ett speciellt stetoskop är det nu möjligt att höra bebisens hjärtslag.
Det är både spännande och lugnande att höra det lilla hjärtat galoppera på.
Om du är orolig för hur bebisen mår och utvecklas, kan det vara skönt att höra.
Och om det börjar kännas som att graviditeten pågår för evigt,
kan det vara kul att påminnas om vad som väntar efter 40 långa veckor.

Din växande livmoder påverkar din balans och det kan kännas lite ostadigt.
Var lite försiktig och ha gärna stadiga, lågklackade skor.


_______________________________________________________________________________________________

Ja kära läsare finns de någon som är klantigare än mig???
Ähhhh NEJ
Stog och diskade och då går glaset sönder
De slutade med at jag fick åka till akuten och sy 5 stygn
Moooorrrr va tröttsamt att jag ska vara så klandtig

Nej nu ska jag njuta av hemma gjord räkmacka och päron mer

MUMMMMMMMS


Kommentarer
Postat av: Becka

Sv: Bältessäng e en säng med bältes remmar som man kan bli fastspänd i om man e en fara för sig själv o andra eller våldsam... inget trevligt med andra ord... ha d bra. kram kram

2009-11-18 @ 19:19:33
URL: http://theangelgirl.blogg.se/
Postat av: jessica

Sv: Aidans pappa är bosnier :)

2009-11-19 @ 21:33:38
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ooo nooo alexandra! räkmacka är super, päron mer är gott MEN INTE TILLSAMMANS! Är du en "sån där gravid" som blir sugen på konstiga saker? Jag vet med mig sj (jag hade ett missfall förut men han komma så långt att sug satte in) att jag började sukta efter sånt jag inte tyckte om. Majs och kaffe var två av de sakerna, gärna tillsammans. Äckligt va?! Kram

2009-11-22 @ 02:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0